O venres 29 de xaneiro, María José Fernández Barreiro, educadora social e pedagoga con 20 anos no sector da formación on-line, impartiu a webinar do segundo Work Café de FEAE Galicia neste curso.

Mª José comezou facendo unha analoxía entre as certificacións en linguas e o tipo de profesorado que utiliza as TIC nas aulas, desde docentes  con  coñecemento básico en  TIC (B1) ate  usuarios e usuarias con alta competencia  dixital.

En primeiro lugar, abordou a formación  do profesorado, aportou un listado de recursos que podedes descargar neste documento  e citou metodoloxías didácticas que optimizan o aproveitamento didáctico as aulas virtuais

Ademais, sinalou a importancia de formarse como docentes non  traballo en equipo  co resto  do claustro e atender  ás  novas que nos  chegan desde ou campo da  neurociencia para  levalas  á aula.   

A  continuación , a poñente  reflexionou sobre falsos mitos relacionados coa tecnoloxía como que é   motivadora por si  mesma  ou a falacia dous nativos  dixitais.

Insistiu na necesidade de formar  ao alumnado, non só no uso das tecnoloxías senón tamén en  adestralos en habilidades como  discriminar información relevante, o traballo en equipo  ou  a comunicación directa en  liña.  Un  traballo  que  debería ser coordinado desde o centro para ir  distribuíndo a tarefa formativa en competencias e habilidades  do alumnado coas TIC.

Por outra banda, sinalou a necesidade de planificar e organizar en que parte da programación integramos  as TIC, a metodoloxía a utilizar e a dosificación de tempos e medios  tecnolóxicos.

Animounos a construír un temario propio,  aproveitando a gran  cantidade de  contidos que están  ao  noso  dispor e que aparecen no documento arriba sinalado e a crear contidos seleccionando o tipo de formato más axeitado ao seu uso.

A  poñente  aportou tips e unha serie de  recomendacións para desenvolver vídeos interactivos  e  utilizar ferramentas de  avaliación.

Por último  recomendou unha incorporación gradual das TIC comezando polo  máis  sinxelo e  adaptado  ao  noso alumnado.

A webinar rematou con unha quenda de preguntas moi interesante onde se abordaron diversos temas , entre outros a avaliación competencial utilizando ferramentas TIC, a incorporación a Edixgal doutras etapas e disciplinas, etc.